31.10.2020

Pomysły na sukces firmy w pandemii


Jak ratować swoją firmę, kiedy ogranicza ją lokalizacja?

Pandemia to czas, który nie sprzyja biznesom. Bez względu na to, czy są to biznesy, które od lat funkcjonują w sieci czy te, które od lat działały stacjonarnie - każdy ma większe lub mniejsze problemy. Dzieje się tak nie dlatego, że zastoje i zamknięcia wpłynęły na ten fakt, tylko także dlatego, że część z firm funkcjonowała z dnia na dzień, część się nie rozwijała tylko działała jak 10- 20 lat temu i nie przystosowała się do zmieniającego się świata, a jeszcze inne dlatego, że właściciele byli jedynie właścicielami swoich firm, ale nie przedsiębiorcami. Kiedyś nam ktoś powiedział, że przedsiębiorca to osoba, która przed się bieży, czyli patrzy przed siebie wcześniej, niż coś się zadzieje, niż zobaczą to inni. Też tak uważamy i po tym można poznać przedsiębiorcę. 

Niestety pierwsza fala pandemii spowodowała, że wiele osób popadało w przygnębienie i depresję, ponieważ to, co do tej pory u nich funkcjonowało, zmieniło się z dnia na dzień. Nie pomogło im to myśleć racjonalnie. Zaczęli się bać. Strach ich zablokował i sparaliżował i zamiast wycisnąć z siebie wszelkie możliwości - czekali aż wszystko wróci do normy.

Nic nie wróci do normy.

Jedni uważają, że pandemia to fikcja.

Inni, że prawda.

My nie będziemy tego faktu poruszać, chociaż uważamy, że pandemia jest, bo choroba zakaźna była już w naszym życiu i wiemy z czym się wiąże. Nie wierzą w takie choroby ludzie, którzy nie leżeli na choroby zakaźne w szpitalu. Grypa jest widoczna i bardzo łatwo odkryć, że chwyciło przeziębienie. Choroba zakaźna widoczna nie jest. I właśnie przez to, że jej nie widać, rujnuje organizm i narządy od środka, a człowiek nie ma na to żadnego wpływu.

Dzisiaj chcemy podzielić się kilkoma z naszych pomysłów na branże, które uważają, że nie mogą przenieść swojego biznesu do sieci. Jeżeli nasze pomysły się komuś spodobają to w ramach podziękowania PROSIMY O UDOSTĘPNIENIE NASZEGO BLOGA (niekoniecznie tego wpisu) w różnych miejscach w sieci. 

A kiedy ktoś będzie potrzebował więcej pomocy przy ratunku firmy, zapraszamy do kontaktu bezpośredniego - pomożemy i podpowiemy jak to zrobić, w formie przygotowanej przez nas usługi -  my też jesteśmy po upadku jednej firmy, którą akurat zniszczyła nieuczciwa konkurencja - dokładnie taki sam paskudny pasożyt jak covid, tylko w ludzkim wydaniu ;) Można do nas pisać - pracownia.nowoczesnosci@gmail.com

  • RESTAURACJE / KAWIARNIE / GASTRONOMIE - poza możliwością wynajmu powierzchni restauracji lub kawiarni pod jednorazowe lokacje do filmów telewizyjnych i internetowych, a także wynajem wnętrz na godziny pod sesje fotograficzne do czasopism, portali, dla blogerów, youtuberów, sesji ślubnych i okolicznościowych (które nie grupują dużej ilości osób tylko zaledwie kilku), poza wynajmem pod zdjęcia produktowe - ubrań, dodatków do wyposażenia wnętrz i wielu innych, a nawet poza wynajem miejsc pod sesje portretowe - dla fotografów i filmowców pusty lokal bez ludzi możliwy do sfotografowania to marzenie, restauracje i kawiarnie mają ogromne możliwości przeniesienia biznesu do sieci. Nie chodzi nam o dostarczanie jedzenia, ale możliwość podczas pandemii tworzenia w swoich restauracjach i kawiarniach książek / ebooków kucharskich - których w wersjach drukowanych jest tak mało, że nawet ciężko taką książkę kucharską znaleźć (jak dawne, stare egzemplarze). Tworzenie odpłatnych webinarów lub kursów nauki gotowania - tyle osób nie potrafi gotować i przydałoby się to wszystkim siedzącym w domu. Nagrywanie filmów o swoich restauracjach i kawiarniach, które opowiedzą jak powstało to miejsce, jaka jest jego historia, co można jeść. Publikacja swoich miejsc na takim blogu jak nasz, poprzez przygotowane wpisy sponsorowane - po więcej szczegółów dotyczącej takiej reklamy zapraszamy mailowo: pracownia.nowoczesnosci@gmail.com
  • SIŁOWNIE - tworzenie blogów, wpisów, kanałów youtube z recenzjami sprzętów sportowych i ich obsługą. Wbrew pozorom, osoby, które przychodzą na siłownie pierwszy raz, boją się tego kroku nie ze względu na swój wygląd i chęć jego poprawy. Boją się ze względu na brak umiejętności obsługiwania urządzeń, na których mogą ćwiczyć. Brakuje w sieci wyjaśnienia każdego poszczególnego urządzenia, aby każdy nowy klient siłowni mógł sobie poradzić samodzielnie i nie stresować się, że wychodzi na przysłowiowego głupka, kiedy do takiej siłowni przychodzi. Ponadto siłownie mają ogromne możliwości przetrwania i wcale tego nie widzą. Posiadają sprzęty, przy których można nagrywać filmy sprzedawane odpłatnie w formie webinarów, gdzie pokazywane będą ćwiczenia i sekcje ćwiczeń na poszczególne partie mięśni do zrobienia w domu. Nie tylko jest to świetna promocja dla siłowni, które po lockdown’ie wrócą do funkcjonowania, ale także mogą stać się lokacjami do filmów (nie tylko produkcji telewizyjnych, ale także internetowych). Wynajem powierzchni pod produkcje filmowe z każdej dziedziny życia - nie tylko sportowego, czy wynajem sal pod sesje fotograficzne osób, produktów marek itp. to świetna forma na zarabianie, bez konieczności wprowadzania do siłowni setek osób. Sesja produktowa np. ozdób świątecznych, w sali, która ma ścianę całą w lustrach  - to byłby dopiero efekt. Tak wiele osób nie ma swojej lokacji czy studia fotograficznego, a siłownie stoją puste, zamiast codziennie zarabiać chociaż kilkaset złotych za sesję np. 3 osób, które wynajmą salę na kilka godzin. My osobiście zastanawialiśmy się, dlaczego siłownie w okresie letnim (kiedy były otwarte), nie zeszły z cen za wstęp - nawet do 5 zł za wejście (zamiast kilkudziesięciu złotych). Podwoiłoby to momentalnie ilość klientów, którzy chcieli zrzucić zebrane kilogramy w pierwszej fali pandemii i siłownia odrobiłaby straty ze wcześniejszych miesięcy (a nawet zarobiła na zapas). Czy ktoś o tym pomyślał w tym czasie? Wydaje Nam się, że nie.
  • KLUBY SPORTOWE I FITNESS - podobnie jak siłownie, mogą nagrywać i opisywać zestawy ćwiczeń do samodzielnego ćwiczenia i sprzedawać je w formie webinarów czy na płytach tak jak wprowadziła taką formę Ewa Chodakowska wiele lat temu. Czemu jeszcze nikt jej nie dogonił i wraz z Anną Lewandowską same przodują na rynku fitness dla kobiet? Tu dotyczy to także wszystkich innych pokrewnych dyscyplin złożonych z układów - tańca, pole dance, nauka jazdy na rolkach, desce, nartach
  • SKLEPY Z PRODUKTAMI , czyli pora założyć sklepy i rozpocząć sprzedaż online, a nie wyprzedawać towary i zamykać sklepy. Czemu nie wysyłać produktów do klientów tylko czekać? Teraz już na nic nie warto czekać.
  • SKLEPY ODZIEŻOWE / KRAWIECKIE - idealna branża na pandemie. Co jak co, ale tylko ubrania poprawiają humor kobietom, dają ogrzanie w zimie, a krawcowe nie mają żadnych problemów w znalezieniu sobie zajęcia. Mogą szyć wszystko - od ubrań po dodatki do domu a nawet pluszowe misie. Czy pandemia nie jest zatem czasem, aby zacząć swoją markę produktów, które uszyje się samodzielnie? Każda krawcowa może zacząć od jednej sztuki, aby zobaczyć czy pomysł się sprzeda.Jeżeli tak - ma zapewnioną pracę na całą pandemię.
  • BUDOWLANKA - tu masa wykonawców zacznie się buntować, że dla nich nie można zastąpić prac budowlanych. Jak to nie? Po pierwsze ile razy poprawialiście prace po kimś? Nie lepiej napisać książkę czy ebooka jak wykonywać coś idealnie, zamiast brać odpowiedzialność za budowlane gnioty i ręczy później swoją głową za poprawianą czyjąś pracę? Ci, którzy tylko uważają się za specjalistów lepiej, żeby się za to nie brali, ale Ci najlepsi? Na co czekacie? A pozostali... Każdy ma tzw. fach w ręku. Znacie materiały, nazewnictwo konkretnych sprzętów i narzędzi, technik pracy. Niektórzy mają także talent do robienia czegoś z niczego, np. zawsze marzyli, że zrobią coś swojego, jakiś produkt - np. własny autorski układ płytek, autorską kompozycje mozaiki, nowy wzór w tynkarstwie czy produkt z odpadów pobudowlanych. To kiedy zaczniecie? Będziecie to odkładać na tzw. nigdy? Los Wam dał szanse wykorzystać umiejętności w dziedzinach jakich budujecie, a Wy liczycie na innych? Może pora liczyć na siebie? Książki, filmy, własne produkty, własne narzędzia - tyle możliwości, żeby uświadomić i zapoznać świat z tematyką budowlaną, a tu głucha cisza. Nic, poza budowaniem. Jak świat ma się rozwijać kiedy połowa branży partaczy prace? Gdzie Ci specjaliści, którzy mogliby zarobić na ich uczeniu online?

To tylko propozycje, ale nam chce się powiedzieć - a nie przypomina Wam to powrotu do czasów, kiedy królowały filmy na kasetach i wypożyczalnie kaset, bo nie było czegoś takiego jak internet?

Świat nie raz zatacza koło do momentów, trendów czy produktów jakie już istniały. Teraz to właśnie filmy i produkcje, takie jak kasety kiedyś, sprawdzą się we współczesnych zmianach. Pendrivy z plikami, czy płyty cd, webinary sprzedawane online, podcasty jak dawne nagrania na kasetach - wszystko dokładnie to samo, tyle tylko, że teraz można robić to przez komputer, a nie magnetofon. 

Może warto poszperać w rozwiązaniach z przeszłości, które funkcjonowały, j i nie poddawać się od razu, że firma nie zarabia. Trzeba zrobić tak, by zarabiała, a nie przegrać ją walkowerem z pandemią.

Myślicie, że jak naszą firmę zmieszała z błotem nieuczciwa konkurencja - taka sama larwa jak ten obecny wirus - to my się tak szybko poddaliśmy? :D My się nie poddajemy, tylko akceptujemy rzeczywistość, a właścicielom złych życzeń oddajemy to co wysyłają :) 

Dajcie znać w jakich Wy branżach macie teraz problem i nie widzicie na nie rozwiązania. Chętnie pomożemy je rozwiązać, w zamian za udostępnienie naszego bloga wszędzie gdzie się da :D 

A po bardziej wartościowe porady zapraszamy do kontaktu osobistego - pracownia.nowoczesnosci@gmail.com najlepiej w treści nawiązując do tego wpisu :) Maili dostajemy dużo, więc musimy wiedzieć w jakiej sprawie piszecie :) 

Stworzyliśmy specjalną ofertę dla ratowania marek, ale w związku z naszą nieuczciwą konkurencją, która może zaglądać na tego bloga (bo o nim wie) szczegóły będziemy podesłać tylko mailowo po wspólnym kontakcie.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

CO O TYM SĄDZISZ?